Adaptación del Modelo Karagabi para el Diseño y Puesta en Marcha de un Modelo de Gestión de Conocimiento y la Innovación en una Empresa de Consultoría
Adaptación del Modelo Karagabi para el Diseño y Puesta en Marcha de un Modelo de Gestión de Conocimiento y la Innovación en una Empresa de Consultoría
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Apostolou Dimitris, Mentzas Gregory. (1999). Managing Corporate Knowledge: A Comparative Analysis of Experiences in Consulting Firms Part 1. Knowledge and Process Management, Volume 6, Number 3, pp 129–138.
Davenport T.H. and Prusak L. (1998). Working Knowledge: How organizations manage what they know. Harvard Business School Press. Boston.
González Alberto de J., Joaquí Caroll Z., Collazos Cesar A. (2009). KARAGABI KMModel: Modelo de referencia para la introducción de iniciativas de gestión del conocimiento en organizaciones basadas en conocimiento. Ingeniare - Revista chilena de ingeniería, vol. 17 Nº 2, pp. 223-235.
Hansen Morten T., Nohria Nitin, and Tierney Thomas. (1999). What’s Your Strategy for Managing Knowledge?. Harvard Business Review, March–April.
Mentzas G., Apostolou D., Young R. and Abecker A. (2000). Consolidating the Product Versus Process Approaches in Knowledge Management: The Know-Net Approach. PAKeM2000. Manchester, United Kingdom.
Michailova Snejina, Gupta Akshey. (2005). Knowledge Sharing in Consulting Companies: Opportunities and Limitations of Knowledge Codification. Journal of Information & Knowledge Management, Vol. 4, No. 3, pp. 201–212.
Nonaka and Takeuchi H. (1995). The knowledge creating company: How Japanese companies create the dynamics of innovation. Oxford University Press. London.
Starbuck William H. (1992). Learning by knowledge-intensive firms. Joumal of Management Studies. 29:6. November.
Venkitachalam, K., Scheepers, R. and Gibbs, M. (2003). Supporting Knowledge Strategy in Consulting Organizations: Codification, Personalization or Both. 7th Pacific Asia Conference on Information Systems, Adelaide, South Australia. July. pp. 10-13.
Zack, M. (1999). Developing a knowledge strategy. California Management Review, vol. 41, no. 3, pp. 125-145.