Vol. 7 No. 1 (2019): January - April: Advances on qualitative research in education

Guest editor: PhD. Antonio Rodríguez Fuentes (University of Granada, Spain).
DOI issue: http://dx.doi.org/10.20511/pyr2019.v7n1

DOI: https://doi.org/10.20511/pyr2019.v7n1

Qualitative Approach of the Scrutiny in Educational Psychology

Aproximación cualitativa del escudriño en Psicología educativa

Rodríguez Fuentes, Antonio, Caurcel Cara, María Jesús

Article Visits 2076 | PDF Visits 30

01-09 |

Use of Learning Strategies in the University. A Case Study

Empleo de las estrategias de aprendizaje en la universidad. Un estudio de caso

Alarcón Díaz, Mitchell Alberto, Alcas Zapata, Noel, Alarcón Diaz, Henry Hugo, Natividad Arroyo, José Arnin, Rodríguez Fuentes, Antonio

Article Visits 6097 | PDF Visits 42

10-32 |

Attitudes towards Plagiarism in Business Administration Students from Two Private Universities in Arequipa

Actitudes hacia el plagio en estudiantes de Administración de Empresas de dos universidades privadas en Arequipa

Ramos Quispe, Teresa, Damian Nuñez, Edgar Froilan, Inga Arias, Miguel Gerardo, Arias Chávez, Dennis, Caurcel Cara, María Jesús

Article Visits 4512 | PDF Visits 117

33-58 |

Mental Maps as a Strategy in the Development of Successful Intelligence in High School Students

Los mapas mentales como estrategia en el desarrollo de la inteligencia exitosa en estudiantes de secundaria

Núñez Lira, Luis Alberto, Novoa Castillo, Pedro Félix, Majo Marrufo, Helga Ruth, Salvatierra Melgar, Angel

Article Visits 4785 | PDF Visits 49

59-82 |

Critical Analysis of the Education Reforms undertaken since 1990 in Research Teachers in Metropolitan Lima

Análisis crítico de las reformas educativas emprendidas desde 1990 en docentes investigadores de Lima Metropolitana

Oscco Solórzano, Rolando, Chico Tasayco, Héctor, Gálvez Suarez, Eric, Flores Sotelo, William, Coveñas Lalupú, José, Gallardo Montes, Carmen del Pilar

Article Visits 3422 | PDF Visits 125

83-106 |

Systematization of a Training Experience for In-service Teachers through the Use of an Action Research Component

Sistematización de una experiencia de capacitación de docentes en servicio mediante el empleo de la investigación-acción

Rodríguez-Sosa, Jorge, Zeballos-Manzur, Molvina, Rodríguez Sabiote, Clemente, Borja Villanueva, César Andrés, Bernuy Torres, Luis Alexis, Elias-Mesías, Nuri

Article Visits 3387 | PDF Visits 35

107-145 |

Information and Communication Technology in Primary School Students within the Framework of Inclusive Education at a Special Basic Education Center

Tecnología de la Información y Comunicación en estudiantes del nivel primario en el marco de la educación inclusiva en un Centro de Educación Básica Especial

Vértiz-Osores, Ricardo Iván, Pérez-Saavedra, Segundo, Faustino-Sánchez, Miguel Angel, Vértiz-Osores, Jacinto Joaquín, Alain, Lineth

Article Visits 6372 | PDF Visits 52

146-164 |

Characterization of Mathematical Reasoning Skills in Children with ADHD

Caracterización de las habilidades del razonamiento matemático en niños con TDAH

Salvatierra Melgar, Angel, Gallarday Morales, Santiago Aquiles, Ocaña-Fernández, Yolvi, Palacios Garay de Rodríguez, Jessica Paola

Article Visits 4373 | PDF Visits 39

165-184 |

Tutorial Action for the Development of Social Skills in University Students

Acción tutorial para el desarrollo de las habilidades sociales en estudiantes universitarios

Javier Napa, Anthony Johnson, Santa María Relaiza, Héctor Raúl, Norabuena Figueroa, Roger Pedro, Jara Jara, Nolan

Article Visits 2640 | PDF Visits 45

185-200 |

Qualitative Research: Hermeneutical Phenomenological Method

Investigación cualitativa: Método fenomenológico hermenéutico

Fuster Guillen, Doris Elida

Article Visits 83297 | PDF Visits 340

201-229 |

The “Incubators” as Research Spaces for the Novice Researcher

Los Semilleros como espacios de investigación para el investigador novel

Numa-Sanjuan, Nahín, Márquez Delgado, Rodolfo Alfonso

Article Visits 4180 | PDF Visits 21

230-248 |

The Empirical Research on Violence in Mexican Schools from the Voices of Students: Critical Points

La indagación empírica en torno a la violencia en las escuelas mexicanas desde las voces del alumnado: Puntos críticos

Zurita Rivera, Ursula

Article Visits 1570 | PDF Visits 11

249-280 |

Qualitative Approach of the Scrutiny in Educational Psychology

Authors: Rodríguez Fuentes, Antonio, Caurcel Cara, María Jesús

Aproximación cualitativa del escudriño en Psicología educativa

Article Visits 2076 | PDF Visits 387

01-09 |

Use of Learning Strategies in the University. A Case Study

Authors: Alarcón Díaz, Mitchell Alberto, Alcas Zapata, Noel, Alarcón Diaz, Henry Hugo, Natividad Arroyo, José Arnin, Rodríguez Fuentes, Antonio

Empleo de las estrategias de aprendizaje en la universidad. Un estudio de caso

Article Visits 6097 | PDF Visits 13492

10-32 |

Attitudes towards Plagiarism in Business Administration Students from Two Private Universities in Arequipa

Authors: Ramos Quispe, Teresa, Damian Nuñez, Edgar Froilan, Inga Arias, Miguel Gerardo, Arias Chávez, Dennis, Caurcel Cara, María Jesús

Actitudes hacia el plagio en estudiantes de Administración de Empresas de dos universidades privadas en Arequipa

Article Visits 4512 | PDF Visits 750

33-58 |

Mental Maps as a Strategy in the Development of Successful Intelligence in High School Students

Authors: Núñez Lira, Luis Alberto, Novoa Castillo, Pedro Félix, Majo Marrufo, Helga Ruth, Salvatierra Melgar, Angel

Los mapas mentales como estrategia en el desarrollo de la inteligencia exitosa en estudiantes de secundaria

Article Visits 4785 | PDF Visits 938

59-82 |

Critical Analysis of the Education Reforms undertaken since 1990 in Research Teachers in Metropolitan Lima

Authors: Oscco Solórzano, Rolando, Chico Tasayco, Héctor, Gálvez Suarez, Eric, Flores Sotelo, William, Coveñas Lalupú, José, Gallardo Montes, Carmen del Pilar

Análisis crítico de las reformas educativas emprendidas desde 1990 en docentes investigadores de Lima Metropolitana

Article Visits 3422 | PDF Visits 662

83-106 |

Systematization of a Training Experience for In-service Teachers through the Use of an Action Research Component

Authors: Rodríguez-Sosa, Jorge, Zeballos-Manzur, Molvina, Rodríguez Sabiote, Clemente, Borja Villanueva, César Andrés, Bernuy Torres, Luis Alexis, Elias-Mesías, Nuri

Sistematización de una experiencia de capacitación de docentes en servicio mediante el empleo de la investigación-acción

Article Visits 3387 | PDF Visits 307

107-145 |

Information and Communication Technology in Primary School Students within the Framework of Inclusive Education at a Special Basic Education Center

Authors: Vértiz-Osores, Ricardo Iván, Pérez-Saavedra, Segundo, Faustino-Sánchez, Miguel Angel, Vértiz-Osores, Jacinto Joaquín, Alain, Lineth

Tecnología de la Información y Comunicación en estudiantes del nivel primario en el marco de la educación inclusiva en un Centro de Educación Básica Especial

Article Visits 6372 | PDF Visits 1131

146-164 |

Characterization of Mathematical Reasoning Skills in Children with ADHD

Authors: Salvatierra Melgar, Angel, Gallarday Morales, Santiago Aquiles, Ocaña-Fernández, Yolvi, Palacios Garay de Rodríguez, Jessica Paola

Caracterización de las habilidades del razonamiento matemático en niños con TDAH

Article Visits 4373 | PDF Visits 503

165-184 |

Tutorial Action for the Development of Social Skills in University Students

Authors: Javier Napa, Anthony Johnson, Santa María Relaiza, Héctor Raúl, Norabuena Figueroa, Roger Pedro, Jara Jara, Nolan

Acción tutorial para el desarrollo de las habilidades sociales en estudiantes universitarios

Article Visits 2640 | PDF Visits 377

185-200 |

Qualitative Research: Hermeneutical Phenomenological Method

Authors: Fuster Guillen, Doris Elida

Investigación cualitativa: Método fenomenológico hermenéutico

Article Visits 83297 | PDF Visits 18201

201-229 |

The “Incubators” as Research Spaces for the Novice Researcher

Authors: Numa-Sanjuan, Nahín, Márquez Delgado, Rodolfo Alfonso

Los Semilleros como espacios de investigación para el investigador novel

Article Visits 4180 | PDF Visits 290

230-248 |

The Empirical Research on Violence in Mexican Schools from the Voices of Students: Critical Points

Authors: Zurita Rivera, Ursula

La indagación empírica en torno a la violencia en las escuelas mexicanas desde las voces del alumnado: Puntos críticos

Article Visits 1570 | PDF Visits 122

249-280 |


OJS System - Metabiblioteca |